Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

defalla

Egy lelkes amatőr levegőszeletelő bejegyzései, nem popritmusban.

Friss topikok

  • emdefalla: @rerros: Abbahagyta, s törölte is egyben - május környékén, ha jól emlékszem. (2017.09.24. 20:19) nsplya
  • defalla: @Voltar: vérkeresztény... Hhaha - magam csodálkoznék legjobban :) (2016.09.30. 21:22) chcmggt
  • Voltar: 1 spiritualista talán azt mondaná hogy bevonzottad a kölcsönös vonzást. Gratula a megfelelő talá... (2016.08.15. 20:43) cím nélkül
  • rás: :) (2016.08.03. 18:59) ...
  • defalla: @rás: Célirányosan mentem, sajnálatosan kevés volt az idő - a reggeli 04:50-kor indulóval mentem, ... (2016.07.20. 18:31) így

Címkék

Ma behoztam az első kosár meggyet a kertből. Kb. négy kiló. Ez a fajta meggy mindig korábban érik, mint a germensdorf-i cseresznye. Ez az első gyümölcs, amelyik terem nálunk. Nem a korai "meteor", de a nevére nem emlékszik senki a családból. A fa ősszel lesz 35 éves, s még terem. Igaz, tavaly le kellett vágni belőle nagy ágakat, mert borzasztó gombabetegség támadta meg a fa északi oldalát. 

Pár napja tudtam meg, hogy abban a városban, ahol "lél" vezér kürtjét őrzik, nagy koncert lesz. Sikerült a város hét kórusát megfűzni, hogy együtt énekeljenek. Félretéve minden esetleges sérelmet. Közreműködik a szolnoki szimpatikus (sic!) zenekar, s egy általam is kedvelt közönségnótát fognak előadni. Mikor megtudtam, agyaltam azon, hogy elmegyek a koncertre, nem utolsó sorban "szintén zenész" barátaim is ott laknak, s régóta hívnak, hogy menjek el hozzájuk ismét. 

A muzsikusok közt is, a kórusvezetők közt is sok az ismerős, nem múlt el a Szolnokon töltött 14 év nyomtalanul... ám egy hír ma semmissé tette a tervezést/kivitelezést. Hogy mi volt a hír? 

Semmi különös, ám az megváltoztatja a hozzáállásomat. Egyik oldalról van az, hogy igen, jó lenne elmenni s találkozni kedves ismerősökkel. A másik oldal pedig az, hogy az előadott darab bariton szólistája az én szememben egy "semmi ember". S én nem tudok (lehet, nem is akarok) függetleníteni. Szomorú dolog ez valahol, de én ilyen vagyok. S egyben dühös is vagyok magamra - de, mivel konok Kunok is voltak a felmenőim közt, magamnak megbocsátok. 

A fickóval - aki a baritonszólót énekli -, asszem két éve hallottam egy rádióműsort. Nagyon tetszett amit az elképzeléseiről mondott, hogy mit szeretne megvalósítani. Ehhez képest pont az ellenkezőjét csinálja. Szó se' róla, biztos "van az a pénz". Gőzöm sincs, hogy mit tennék a helyében. Valószínű nem vállaltam volna el a felkérést. Szóval nem megyek jazz-berénybe. Majd megyek akkor, mikor csend van s béke. Az én lelkemben is. 

Köszönöm a türelmet.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://defalla.blog.hu/api/trackback/id/tr455356339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zold.fulu 2013.06.12. 13:28:05

Ejj, nálunk is van korán termő meggy!

Amikor lelkesen magyaráztam az iskolában, hogy a meggy az első gyümölcs, engem a tanítónéni úgy leteremtett... Hosszú évek távlatából már látom, hogy tényleg nekem volt igazam. Egyébként igazán nagyszerű, hogy ennyit terem. A mi fánk "csak" 15-20 év körüli lehet, kimondhatatlanul savanyú, nagyon finom. Viszont beteg is. Tűzhalálos. Úgy tűnik azonban, hogy a lelki terror eredményes. Minden évben megfenyegetjük, hogy kivágjuk, ez hatásos. Azóta javul a termésátlag. És a rózsa is szebben virágzik! Néhány évvel ezelőtt termett annyi gyümölcs rajta, hogy msot fogyott el az utolsó üveg befőtt. Idén csak annyi, hogy egy meggyes lepény, egy adag cibere leves és még némi csemege jutott. De idén szép, nagyszemű volt. Talán csak egy alapos metszés kellene neki.

rás · http://ras2.blog.hu 2013.06.13. 17:10:36

Egy "semmi ember" többet nyom a latban, mint sok kedves ismerős?

defalla 2013.06.13. 18:55:41

@rás: Nem. Vagy is-is. Nem a kedves ismerősöket s magam akarom "büntetni" - de aki esetleg eddig nem tudta, vagy nem biztos abban, hogy hülye is tudok lenni, ezután megtapasztalja.
Nem vagyok biztos benne, hogy érthető amit írok. Mert csak simán legyinthetnék egyet, hogy "na és?" De én pl akkor sem fogok a dörnerféle színházba menni, ha ötödikhenriket (sic!) tűznének műsorra :/
Mint ahogy fentebb írtam: kíváncsi vagyok/lennék a produkcióra - s akkora negatív előjellel kezdene ez az általam csak "semmi ember"-nek titulált fickó, hogy meg sem tudom fogalmazni.
Attól, hogy jó hangja van, nagyot alakít (majd) a produkcióban, attól nekem nem lesz elfogadhatóbb.
Nem utolsó sorban, nem kell nekem ahhoz utazni, hogy pfujoljak a "kihaénnem" emberszabásúak tetteihez. Viszont nem akarom mérgezni sem a barátaimat, sem magam azzal, hogy végig az járjon a fejemben, milyen ez a tag, s hogyan jutott el idáig. Mert akkor nem felhőtlen a viszontlátás öröme. S igen, ez magyarázkodás.

defalla 2013.06.13. 18:59:39

@zold.fulu: Az első gyümölcs szerintem az eper :D
Mifelénk nem szokás a meggyet metszeni. Hozzáteszem, a cseresznyét sem, s a szilvát sem. Csak ún. ifjító metszést szoktunk csinálni, ám annak semmi köze a tavaszi metszéshez, mert azt pl. augusztusban kell, mikor már letermett az az évi gyümölcs, de még messze van az ősz/tél, amikor a fák ún. türelmi állapotban vannak.
A tűzhalál ellen - állítólag - egy védekezés van: ki kell vágni. Azért, hogy meg ne fertőzze a többit. Én akkor sem vágnám ki, hanem erőteljesen visszavágnám. Lehet, akkor is menthetetlen, s megfertőzi a többi fát, de csak megpróbálnám.

rás · http://ras2.blog.hu 2013.06.13. 19:21:09

@defalla: A művészetek története tele van gazemberekkel; régi dilemma, hogy mennyire lehet leválasztani az alkotást az alkotó személyéről. Az önsorsrontó "hülyeséget" viszont nem tudom helyeselni - legfeljebb tisztelni.

defalla 2013.06.13. 20:38:26

@rás: Biztosan emlékszel a novemberi sörözésünk alkalmával általam elmondott kis történetre a nemzetifülharmónikások megalakulásáról elmondottakra. Vezetőjük tudását nagyra értékelem, ám ahogyan bánik a muzsikusaival, azzal nem értek egyet. S azt is mondtam, miután a bemutatkozó koncertjüket hallottam, hogy "minden meg van bocsátva". Részemről, mint a közönség egy tagjától. Ám ez nem menti a bánásmódot.
Részemről nem hiszek abban, hogy terrorizálni kell az embereket a cél elérése érdekében.
Ráadásul ez két külön dolog, ám mégis egy. Valaki az előadás érdekében a maximumot akarja kihozni a muzsikusaiból, s nem válogat az eszközökben. Valaki - az először említett énekszólista - pedig önnön nagyságától elszállva, kihanemén módra gázol a lelkébe muzsikustársának.
Csakhogy: a pálca sem szólal meg, s az énekes szólista is csak akkor tud ragyogni, ha van/vannak, akik hajlandóak elviselni a kihanemén felsőbbrendűségét. Én a kibicek nyugalmával hallani sem akarom. Ez az én hülyeségem.

Voltar 2013.06.20. 18:56:25

az emberrel úgy bánnak, ahogy elfogadja. Van aki azt mondja eltűri, vagy majd lesz másik aki leválta és talán jobb lesz, de ez a tipikus hiba.
Amit más megenged magának veled szemben, azt éppannyira te engeded meg magaddal szemben őneki
S mindegy, mi végre maradsz meg valaki mellett aki rosszul bánik veled, ha megengeded neki, akkor idővel ő fogja megengedni neked, hogy egyáltalán ott lehess, őt éltethesd, kiszolgáld kedélyeit avagy szolgájának tekint bármely téren, visszafordítja rád a "problémaforrás" cimkét, akár a közösség előtt is lealáz, terrorizál, mert pontosan tudja, hogy ha rájössz: valójában ő függ tőled,
akkor te fogod otthagyni/kidobni őt és ő elveszít mindent amitől függött, te pedig megválasztod hogy kivel folytatod az életed.
Ez, mint a saját személyiséged felépítése gyerekkortól, a másoktól átvett/adott döntésképek felvétele, éppúgy egy folyamatos elfogadás mely az élet minden terén áthatja sorsod, akármelyik rétegében is kezded el másoknak alárendelni -bárkinek-, a többi felett is magad ellen döntesz egyre inkább... ez egyfajta választott függőség.
Persze mindezt nem konkrétan rád értem, hanem mondjuk a terrorizált muzsikusra, a centralizálttá szervezett közösségek bármely formájának alap-alkotóira. (avagy hogyan lehet birkátlanítani egy birkát és egyáltalán melyiket érdemes)
Én a másik oldalról játszóteret keresve, dobtam egy ajánlatot pár hónapja, mikor helyi managerként a területi manager azt várta el tőlem, hogy legyek terrorizáló (nemcsak) az embereimmel szemben, de én meg inkább az embereimmel együtt viszem a közös ügyet minthogy tapossam és rugdossam őket, nos nem is hosszabbítottam meg a felajánlott szerződést, simán céget váltottam.
Hogy a képletre hevenyészett mondást alkossak:
Az emeleti csőtöréskor ugye alul kell elzárni a víznyomást... mert ha alulról nem nyomatod neki akkor nem tud felülről rádvizelni!!!

defalla 2013.06.20. 21:15:43

@Voltar: Többször is el kellett olvasnom a leírtakat, hogy egyáltalán fogalmam legyen arról, amiről írtál.
De ha jól értelmezem a hozzá(m)szólásodat, csak megerősítesz, hogy van miért/kiért NEM elmenni.

FadetoRed 2013.06.20. 22:00:46

Kicsit irigykedem a meggy miatt, idekint még csak az eper kezd pirosodni, de igencsak szégyenlős tempóban...
süti beállítások módosítása